Zwalczanie plagiatów stało się łatwiejsze

Nowy wygląd i funkcje systemu Antyplagiat dla użytkowników abonamentowych
23 kwietnia 2018
Konferencja „Szkolnictwo wyższe w okresie przemian 2018”
30 maja 2018

Zwalczanie plagiatów stało się łatwiejsze

Oprogramowanie Plagiat.pl zostało zintegrowane z platformą Moodle będącą najczęściej używanym na świecie narzędziem do zdalnego nauczania, które w dodatku jest otwarte i bezpłatne. Dzięki temu najdłużej funkcjonujący polski system wspomagania weryfikacji oryginalności tekstów będzie łatwiejszy w użyciu dla szkół, uczelni i instytucji korzystających z tego popularnego rozwiązania.

Z platformy Moodle korzysta w sumie ponad 100 milionów użytkowników w 228 krajach. Używają jej zarówno uczelnie, jak i szkoły, firmy oraz osoby prywatne. Popularność Moodle wynika m.in. z faktu, że ta platforma do e-learningu nie tylko jest bezpłatna, ale i cały czas jest rozwijana oraz wzbogacana o nowe funkcje, które można dodać do listy tych już używanych. Dlatego właśnie przyciąga wielu użytkowników także i w Polsce.

Teraz dzięki integracji, korzystający z platformy Moodle będą mogli weryfikować teksty pod kątem analizy antyplagiatowej bez konieczności oddzielnego logowania się do serwisu Plagiat.pl. Żeby korzystać z pełnej funkcjonalności systemu, wystarczy zainstalować wtyczkę Plagiat.pl, która jest dostępna dla wszystkich użytkowników Moodle.

Plagiat.pl nawiązał także współpracę z eThink Education, amerykańską firmą, która zapewnia kompleksowe rozwiązania do e-learningu, w tym hosting, integracje, konsultacje i obsługę otwartych systemów do zarządzania nauczaniem (ang. LMS – Learning Management System) opartych na platformach Moodle oraz Totara.  eThink Education, podobnie jak Plagiat.pl, współpracuje z wieloma uczelniami, szkołami średnimi i instytucjami publicznymi. Ma także bogate doświadczenie we współpracy zarówno z sektorami: non profit, rządowym oraz korporacyjnym, jak i ze światem akademickim. Dzięki temu know-how jest w stanie efektywnie wdrażać, zarządzać i dostosowywać systemy LMS do specyficznych potrzeb klientów w różnych branżach.

– Cieszymy się, że możemy dodać antyplagiatowe rozwiązanie Plagiat.pl do zestawu narzędzi partnerskich, które obecnie oferujemy naszym klientom – powiedział Brian Carlson, dyrektor generalny i współzałożyciel eThink Education. – Celem naszej firmy jest zapewnianie klientom najlepszych narzędzi na rynku, co pomoże im zaspokajać ich zindywidualizowane potrzeby edukacyjne. Natomiast weryfikacja oryginalności za pomocą oprogramowania antyplagiatowego pozwala szkołom wyższym, pracownikom akademickim i innym osobom zapewnić uczciwość pracy twórczej – dodaje Carlson.

Dzięki integracji z Moodle oraz porozumieniu z eThink Education zarówno użytkownicy tej otwartej platformy, jak i klienci amerykańskiej firmy, mają dostęp do takich samych funkcji i możliwości jak użytkownicy logujący się bezpośrednio do systemu Plagiat.pl. Najważniejsze z nich to:

  • Sprawdzanie dokumentów w czasie maksymalnie 24 godzin;
  • Możliwość zweryfikowania plików w różnych formatach (w tym .doc, .ppt i .pdf);
  • Porównywanie z zasobami światowego Internetu oraz udostępnionymi bazami dokumentów;
  • Otrzymanie raportu z weryfikacji czytelnie wskazującego zapożyczone fragmenty oraz ujawniającego miejsca zapożyczeń.

– Integracja z Moodle oraz współpraca z eThink Education to kolejne etapy ułatwiania i upowszechniania stosowania oprogramowania antyplagiatowego. Weryfikacja oryginalności tekstów promuje samodzielność pracy twórczej i jednym z naszych celów jest sprawianie, by ten proces był coraz prostszy i wymagał coraz mniej formalności – powiedział Ali Tahmazov, dyrektor wykonawczy ds. rynku międzynarodowego w Plagiat.pl. – Zbliżamy się do magicznego punktu 6 milionów dokumentów sprawdzonych przez nasz system pod kątem występowania plagiatu. Zawiązanie partnerstwa z jednym z największych światowych dostawców oprogramowania do e-learningu pozwoli nam dzielić się naszym oprogramowaniem antyplagiatowym z użytkownikami platformy Moodle na całym świecie i przyspieszyć nadejście tego momentu – dodaje Tahmazov.